Ο νέος Ποινικός Κώδικας ξεπερνάει τα όρια του αυστηρού, καθώς φέρνει εξοντωτικές ποινές, σε μέχρι πρότινος μικρές παραβάσεις
Μόλις την προηγούμεη εβδομάδα ψηφίστηκε ο πιο αυστηρός Ποινικός Κώδικας που έχει δει η χώρα μας. Κύριος στόχος του φαίνεται να είναι η πάταξη των μικροεγκλημάτων. Ταυτόχρονα, επηρεάζει ακόμα και της αραβιάσεις του ΚΟΚ. Σε αυτή την περίπτωση, οι ποινές, αν και κλιμακωτές κι ανάλογες της σοβαρότητας της κάθε παραβίασης, είναι ιδιαίτερα σκληρές.
Οι παραβάσεις και η τιμωρία τους
Οι επικίνδυνοι ελιγμοί, «δίκην επίδειξης» όπως χαρακτηρίζονταν μέχρι τώρα οι «κόντρες», δεν θα είναι πλέον μια ..απλή παράβαση. Μέχρι πρότινος, τιμωρούνταν με χρηματικό πρόστιμο και μερικούς βαθμούς ποινής. Όχι πια….
Ο νέος ποινικός κώδικας εισέρχεται και στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, εφαρμόζοντας μια σειρά από αυστηρότερες ποινές σε διάφορες παραβάσεις.
- Στην περίπτωση που από παραβίαση κόκκινου, τεθεί σε κίνδυνο ανθρώπινη ζωή, προβλέπεται φυλάκιση ενός έτους. Την ίδια ώρα, οι ποινές γίνονται σημαντικά αυστηρότερες σε άλλες περιπτώσεις.
- Αν υπάρχει βαριά σωματική βλάβη ή αν απλά μετά την απώλεια ελέγχου του οχήματος, προκύψει σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, ο νέος Ποινικός Κώδικας προβλέπει ακόμα και κάθειρξη διάρκειας έως και 10 ετών.
- Ιδιαίτερα αυστηρές θα είναι και οι περιπτώσεις παραβίασης του κόκκινου, για όποιον οδηγό το κάνει θέτοντας σε κίνδυνο ξένη περιουσία. Σε αυτήν την περίπτωση θα προκύπτει ποινή φυλάκισης έως 3 χρόνια. Σε περίπτωση δε που επέλθει θάνατος, η κάθειρξη είναι από 10 χρόνια και πάνω. Μάλιστα, μπορεί να φτάσει και τα ισόβια σε περιπτώσεις που οι θάνατοι είναι περισσότεροι.
Οι ποινές αυτές δεν «αγγίζουν» μόνο την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Αντίθετα, φτάνουν και στα υπόλοιπα οδηγικά λάθη που γίνονται αιτίες για θανάτους.
Σύμφωνα με τις γνώμες των ειδικών, οι αλλαγές του Ποινικού Κώδικα, δεν εξαντλούνται μόνο σε αυτές που αφορούν στις τροχαίες παραβάσεις. Η διάθεση της κρατικής παρέμβασης είναι να αλλάξει η αίσθηση της ατιμωρησίας που υπάρχει στην κοινωνία.
Φυσικά, για την πάταξη της μικροεγκληματικότητας, τόσο στους δρόμους, όσο και στους υπόλοιπους τομείς, η αυστηροποίηση των ποινών δεν αρκεί από μόνη της.