Στο GP USA της Formula 1 στό Όστιν του Τέξας, ο Μαξ Φερστάπεν πήρε την 15η φετινή και 50η συνολικά νίκη του στον πιο δύσκολο αγώνα φέτος
Ο Μαξ Φερστάπεν για μια ακόμα φορά, φέτος, ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλοπάτι στο βάθρο των νικητών. Τη 15η φετινή του επιτυχία την πέτυχε στο GP USA, στην πίστα του Όστιν στο Τέξας. Μια πίστα που αποδείχθηκε η πιο δύσκολη φέτος για τον Ολλανδό πιλότο. Για το βαθμό δυσκολίας της ευθύνεται η εξαιρετική στρατηγική του Λιούις Χάμιλτον, που τερμάτισε τελικά στη 2η θέση. Επίσης μεγάλο λόγο είχε και το πρόβλημα στα φρένα της Red Bull RB19.
Πάντως, με εξαίρεση το GP της Σιγκαπούρης, ήταν η πρώτη φορά στα 18 φετινά GP που η RedBull Racing Team είχε αξιόμαχο, επί ίσοις όροις ανταγωνισμό.
Οι λόγοι ήταν πολλοί.. Καταρχήν, η 6η θέση από την οποία ο Μαξ εκκίνησε. Επίσης το πρόβλημα στα φρένα της RB19 που αντιμετώπιζε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Επιπλέον, ο σαφώς βελτιωμένος αγωνιστικός ρυθμός κατά κύριο λόγο της Mercedes W14 με το νέο δάπεδο που διέθετε στο Όστιν. Και τέλος, οι εναλλακτικές στρατηγικές σε σχέση με τον ίδιο που ακολούθησαν οι Χάμιλτον και Νόρις.
Μόλις ο Μαξ ανέβηκε στο βάθρο ήρθε αντιμέτωπος με ορισμένες αποδοκιμασίες. Αυτές μάλιστα εντάθηκαν, όταν σήκωσε το τρόπαιο του νικητή. Ο Ολλανδός τα αντιμετώπισε με λίγη αμηχανία, αλλά δεν έχασε το χαμόγελό του.
Οι δηλώσεις του νικητή
Λίγο νωρίτερα είχε πει, βγαίνοντας από το κόκπιτ της RB19, ο Μαξ Φερστάπεν δήλωσε:
Είναι εκπληκτικό ότι κέρδισα την 50ή μου νίκη εδώ. Είμαι πολύ περήφανος, φυσικά, και θα προσπαθήσουμε να πιέσουμε για περισσότερες
Πάσχιζα μετα φρένα σε όλο τον αγώνα. Σε αυτή την πίστα έχουμε αρκετά σημεία, έντονου φρεναρίσματος και δεν είχα τη χθεσινή αίσθηση.
Οπότε αυτό σίγουρα έκανε τον αγώνα μου λίγο πιο δύσκολο, και είδατε πως ήταν πολύ μικρή η διαφορά στο τέλος. Κι έπειτα έχεις και τα πιο αργά μονοθέσια, και τη φθορά των ελαστικών, οπότε ήταν λίγο δύσκολο. Στην αρχή δεν ήθελα να καταστρέψω τα ελαστικά, αλλά είχα αρκετά προβλήματα με τα φρένα. Οπότε μου πήρε λίγο χρόνο για να βρω τουλάχιστον μια μέση λύση», κατέληξε ο Ολλανδός.
Αποκλεισμός λόγω τεχνικών παραβάσεων
Αμέσως μετά το τέλος του αγώνα ελέγχθηκαν τα μονοθέσια, των Χάμιλτον, Λεκλέρ, Φερστάπεν και Νόρις. Στα μονοθέσια των δύο πρώτων υπήρξε παραβίαση των τεχνικών κανονισμών. Αυτή αφορά το πάτωμα του μονοθεσίου τους. Συγκεκριμένα, το πάχος τους το οποίο ήταν μικρότερο των 9 χιλιοστών που προβλέπεται ως κατώτατο όριο. Επιπλέον, στα δύο μονοθέσια παρουσιάστηκε υπέρβαση του ορίου φθοράς όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση χωρίς να γίνουν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.
Μετά από αυτή την εξέλιξη στη δεύτερη θέση ανέβηκε ο Νόρις, ενώ τρίτος ανέβηκε ο Σάινθ. Επιπρόσθετα κερδισμένοι βγήκαν και οι Άλμπον και Σαρτζεντ με τον δεύτερο να κατακτά τον πρώτο του βαθμό στην Formula 1.
GP USA: Η τελική πρώτη 10αδα μετά και τις ποινές
- Μαξ Φερστάπεν
- Λάντο Νόρις
- Κάρλος Σάινθ
- Σέρχιο Πέρεζ
- Τζορτζ Ράσελ
- Πιερ Γκασλί
- Λανς Στρολ
- Γιούκι Τσουνόντα
- Άλεξ Άλμπον
- Λόγκαν Σάρτζεντ